Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2009

ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΣΤΟ ΒΟΝΤΕΝ/ΕΔΕΣΣΑ

Κάποιος Εδεσσαίος εδώ και αρκετά χρόνια έχει αυτοχριστεί αντιπρόσωπος όλων των Εδεσσαίων, όσο αφορά το στήσιμο μνημείων στην όμορφη πόλη μας. Δική του η έμπνευση και μεσολάβηση για την υλοποίηση τους είναι: το στήσιμο του αεροπλάνου στο ΦΟΕ, το άγαλμα του Μέγα Αλέξανδρου, το μνημείο για τους πρόσφυγες συμπολίτες μας, και άλλα.
Κανείς, φαντάζομαι, δεν έχει κάποιο πρόβλημα με το να στήνονται μνημεία και αγάλματα στην πόλη μας, αλλά το να υπάρχει μόνο ενα άτομο που προτείνει και συνήθως καταφέρνει και υλοποιεί τις εκπνευσμένες ιδέες του, είναι τουλάχιστον περίεργο.
Πότε στην Εδεσσα ρωτήθηκαν οι πολίτες, έστω σε μορφή δημοσκόπησης με ερωτηματολόγια που θα μπορούσαν να μοιραστούν και να έχει την δυνατότητα ο πολίτης να εκφράσει την γνώμη του εάν συμφωνεί η όχι για το κάθε μνημείο που πρόκειται να στηθεί, την τοποθεσία που θα επιθυμούσε να τοποθετηθεί αυτό (σε μορφή επιλογής μεταξύ συγκεκριμένων προτεινόμενων τοποθεσιών), κτλ.;
Ποτέ! Ότι πει ο κύριος αυτός και ίσως η παρέα του!
Την περασμένη εβδομάδα διάβασα στην "Εδεσσαϊκή" την απάντηση σε μια επιστολή ενός Εδεσσαίου στην οποία ίσως εξέφραζε κάποιες αντιρρήσεις για την τελευταία πρόταση του συγκεκριμένου ανθρώπου: να στηθεί μνημείο για τον "παλιό" (ποιοι είναι "παλιοί" και ποιοι "καινούργιοι" απο τους κάτοικους της Έδεσσας, είναι να απορεί κανείς) Εδεσσαίο αγρότη του Λόγγου, το οποίο θα τον εμφανίζει με παραδοσιακά "χωριάτικα" ρούχα, παρέα με την κατσίκα του και το γαϊδούρι του! Και αυτή η εικόνα, κατά την γνώμη του, είναι η αντιπροσωπευτικότερη του Μακεδόνα Εδεσσαίου!
Στην απαντητική επιστολή στην "Εδεσσαϊκή", για τα ρούχα του "παλιού" Εδεσσαίου, η δικαιολογία είναι ότι και το μνημείο για τους πρόσφυγες εμφανίζει αυτούς με παραδοσιακές φορεσιές, αλλά δεν αναφέρει ότι εάν δεν φορούσαν τα ρούχα του τόπου καταγωγής τους αλλά τα φράγκικα ρούχα της εποχής, άντε να ξεχωρίσεις τον Πόντιο απο τον Θρακιώτη και τον Μικρασιάτη απο τους άλλους δυο! Όσο για την Μακεδονοπούλα, δεν περίσσευαν χρήματα για άγαλμα, αλλά μόνο μια ζωγραφιά στο μάρμαρο (μισή και αυτή) και πολύ μας είναι!
Όσο για την παρατήρηση του Εδεσσαίου όπου γράφει ότι παλιά δεν υπήρχε διαχωρισμός μεταξύ "ντόπιων" (και πάλι, ποίοι δεν είναι ντόπιοι, απο τους Εδεσσαίους;) και προσφύγων και ότι δεν καταλαβαίνει "γιατί άρχισε να φουντώνει αυτό το πράγμα", η απάντηση είναι πολύ απλή: ο μόνος λόγος είναι ότι οι Μακεδόνες Εδεσσαίοι άρχισαν να ανακτούν την χαμένη αξιοπρέπεια τους και άρχισαν να απαιτούν σεβασμό για αυτό που είναι: Μακεδόνες, με την δική τους ιστορία, παράδοση, έθιμα, γλώσσα, μουσική και τραγούδια! Και άσχετα με την εθνική τους συνείδηση: μπορεί κάποιος να είναι Μακεδονόφωνος και να αισθάνεται ότι είναι Έλληνας! Ποίος θα του αμφισβητήσει το δικαίωμα του να αυτοπροσδιοριζεται εθνικά όπως επιθυμεί;
Ο Δήμαρχος Έδεσσας και το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να ζητήσει απο τον κάθε πολίτη που επιθυμεί να γίνει ενα άγαλμα η ενα μνημείο στην Εδεσσα, ικανό αριθμό υπογραφών απο ΟΛΑ τα διαμερίσματα του Δήμου, πριν προχωρήσει στην έγκριση της τοποθέτησης αυτού.
Εάν, πάλι, η τοποθέτηση του αγάλματος του "παλιού" Εδεσσαίου προχωρήσει χωρίς την έγκριση της πλειοψηφίας των Δημοτών, προτείνω τα ονόματα των δωρητών για το συγκεκριμένο άγαλμα να γραφούν ΕΠΑΝΩ στο γαϊδούρι (ας αποφασίσουν οι ίδιοι ΠΟΥ ακριβώς)!

E.N.

Υ.Γ. Απορώ επίσης απο που βγήκε το συμπέρασμα ότι ο Εδεσσαίος με την κατσίκα και το γαϊδούρι αντιπροσώπευε το 70% των "παλιών" Εδεσσαίων, ειδικά; Εγώ ξέρω ότι η εικόνα με το γαϊδουράκι και άλλα οικόσιτα ήταν χαρακτηριστική, παλιότερα, σε όλη την επικράτεια της Ελλάδας και στην Πλάκα της Αθήνας, ακόμα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου