Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2009

"ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ"

Την Κυριακή 1-2-2009 (και τις προηγούμενες ημέρες) μαγνητοσκοπήθηκε, ενώ προβλήθηκε την επόμενη Κυριακή 8-2-2009 η εκπομπή της ΕΤ3 «ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ» και αφορούσε την Καρυδιά Έδεσσας.
Συγχαρητήρια στους διοργανωτές γιατί επρόκειτο για μια πετυχημένη εκπομπή προβολής ορισμένων παραγόντων (βουλευτών, Νομάρχη, Δημάρχου κλπ), του χωριού αλλά και πολύ περισσότερο του χιονοδρομικού του Καϊμακτσαλάν.
Σε αυτούς τους τομείς υπήρξε απόλυτη επιτυχία.
Η αποτυχία της εκπομπής όμως για όλους τους γνωρίζοντες είναι τεράστια και μόνο θυμηδία τους φέρνει.
1)Έγινε τεράστια προσπάθεια τόσο από τους διοργανωτές όσο και από τους συμμετέχοντες της απόκρυψης της ντοπιολαλιάς (των εντόπικων ή νεζνάμικων ή Μακεδονικών) που αρχικά το ελληνικό κράτος (1913-1940) αναγνώριζε ως Μακεδονικά όπως έγραφαν οι Συμβολαιογράφοι, όταν συνέτασσαν τα συμβόλαια αγοραπωλησίας οικοπέδων, χωραφιών, σπιτιών κλπ, με την χαρακτηριστικη έκφραση (…αγνοών την Ελληνική και ομιλών την Μακεδονική…). Βέβαια ως Μακεδονικά χαρακτηρίζονταν και στα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και επεκτάθηκε σε όλη την Ανατολική Ευρώπη κυρίως ως γραφή. Ναι ρε αγράμματοι, από τους Μακεδόνες πήραν την γραφή τους οι Βούλγαροι, οι Ρώσοι, οι Πολωνοί, οι Τσέχοι, οι Σέρβοι και τόσοι άλλοι λαοί. Τώρα πως γίνεται να μην υπάρχουν μακεδονικά και Μακεδόνες μόνο οι Ανθιμοι και οι φανατικοί το γνωρίζουν. Εν συνεχεία από μακεδονικά έγιναν βουλγάρικα όπως έχει καταγράψει η Πηνελόπη Δέλτα που την Καρυδιά ή Τέχοβο ή Τέιβο αποκαλούσε βουλγαροχώρι και τους κατοίκους του Βούλγαρους- τώρα (σήμερα) πως όλοι αυτοί μεταλλαχτηκαν και έγιναν Έλληνες αναντάν-μπαμπαντάν, μόνο η ψυχασθένεια των γενιτσάρων νεοελλήνων το μπορούν, αφού ελληνοποιούν κάθε είδος που έχει δύο πόδια, αρκεί να το δηλώνει.
Βέβαια και η Πηνελόπη Δέλτα στα Μυστικά του Βάλτου στην σελίδα 48 (έκδοση 1992) αναφέρει: «Η γλώσσα τους ήταν η ίδια, μακεδονίτικη, ένα κράμα και αυτή από σλαβικά και ελληνικά…………..Εθνική Συνείδηση είχαν την μακεδονική μονάχα………»
2) Παρουσιάστηκε ένας "πανέξυπνος" που κάποτε το επώνυμο του ήταν Γιοβανγκάτσωφ και είπε ότι οι Καρυδιώτες - Τεχοβίτες είναι μετανάστες-έποικοι από την Ήπειρο, προσπαθώντας να αποδείξει ότι είναι Ελληναράς και ότι έχει βαθύτατες ελληνικές ρίζες ο κακομοίρης. Να δεχτούμε ότι η μάνα του Μ. Αλέξανδρου ήταν από την Ιλλυρία. Να δεχτούμε ότι ο Μπέης του Νησίου ο Φάρσαρη στα χρόνια της τουρκοκρατίας απολάμβανε όλες τις νύφες την πρώτη νύχτα του γάμου, όμως όλες γέννησαν τον σπόρο του; Οι προ-προ-προ-προ-προ-προ-προ-προ-προ-προ-προ δεν τεκνοποιούσαν; Επειδή κατά καιρούς γεννήθηκαν κάποιοι «ανάκατοι» έγιναν ο κανόνας; Μπορούμε να μιλάμε για καθαρότητα φυλών στα Βαλκάνια; Πάντοτε οι κατακτητές επέβαλαν τα πάντα στους υποταγμένους όπως την γλωσσική αλλοίωση την φυλετική αλλοίωση κλπ., όμως να μιλάει κάποιος αγράμματος και να λέει αρλούμπες χωρίς κανένα γραπτό στοιχείο και για μια εποχή που η μετακίνηση ήταν από δύσκολη έως αδύνατη πάει πολύ. Εξάλλου στην Ήπειρο μιλάνε ή αλβανικά ή Ελληνικά γιατί δεν διατήρησαν, αυτοί οι μετανάστες, μία από τις δύο γλώσσες; Ποιοι κατακτητές τους επέβαλαν να μιλούν τα νεζνάμικα; Οι Βούλγαροι; Μα στους Βούλγαρους οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες επέβαλαν να μιλούν μακεδονικά-όπως βεβαιώνει ο σλαβολόγος καθηγητής του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Μαλιγλκούδης.
3)Έβαλαν και τραγούδησαν το «μήλο μου κόκκινο» με εντονότατη την προφορά του χονδρού «λ», αντί να τραγουδήσουν ένα επιτραπέζιο νυφιάτικο από τα αμέτρητα, που παλιά τραγουδιόνταν στους γάμους, που δυστυχώς σήμερα είναι απαγορευμένα. Αφού το ξύλο, το ρετσινόλαδο, τα καυτά αυγά στις μασχάλες, οι εκτοπίσεις, οι εξορίες και οι εκτελέσεις έχουν πιάσει τόπο, με αποτέλεσμα να μην αποτολμά κανένας (ή σχεδόν κανένας) να εκφέρει έστω και μια λέξη, αλλά και να ειπώθηκε η λογοκρισία στο μοντάζ δεν θα άφηνε τέτοιο «έγκλημα» να παρουσιαστεί. Εξάλλου άμεσα θα χαρακτηρίζονταν ως σκοπιανός (λες και ήρθε από τα Σκόπια), ενώ παλιότερα χαρακτηρίζονταν (παλιό) βούλγαρος.
Όσοι τραγούδησαν άνδρες και γυναίκες γνωρίζουν όλα τα τραγούδια: αν τους ζητούσαν θα τραγουδούσαν.
Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω τραγούδι, που τραγουδιόταν στα χρόνια της εξορίας:

Ντρβα σα μπιτσιατ - ξύλα πριονίζουν
Σπιτσι ντα πραβατ - ακίδες να κάνουν
Να μακεντόντσι - σε μακεδόνες
Πουτ νοφτε ντα κλαβατ - στα νύχια να βάζουν
-
Γιαϊτσα σα βαρατ - Αβγά βράζουν
Τοπλι ντα μπιντατ - ζεστά να είναι
Να μακεντοντσι - σε μακεδόνες
Πουτ μισκι ντα κλαβατ - στις μασχάλες να βάζουν
-
Ζιλεζα σα λεατ - σίδερα λιώνουν
Πραγκι ντα πραβατ - αλυσίδες να κάνουν
Να μακεντοντσι - σε μακεδόνες
Να νοτζε ντα κλαβατ - στα πόδια να βάζουν

Μπέλο Μόρε

23 σχόλια:

  1. Γ.Σ.
    Η αναφορά του Μαλιγκούδη φανερώνει την αδυναμία των ιστορικων σας επιχειρημάτων. Απο πού συμπεραίνεις οτι ο Μαλιγκούδης εξέφερε τέτοια άποψη; Απο ποιό γραπτό του; Η ασχετοσύνη σας σε ιστορικά θέματα είναι τουλάχιστον εξωφρενική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω ότι αδικείς μια από τις καλύτερες και πλέον πετυχημένες (το καλό και το εμπορικά πετυχημένο δε συμβαδίζουν πάντα) εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης.
    Μπορεί η εκπομπή να λέγεται "στο χωριό" γενικά και να έχει επισκεφτεί από τον Έβρο ως την Πελοπόνησσο, πλην όμως όποιος την παρακολουθεί τακτικά θα έχει παρατηρήσει πως αναλογικά τα χωριά της κεντρο-δυτικής Μακεδονίας και δει τα "νεζναμικα" χωριά έχουν την μερίδα του λέοντος. Θα μπορούσε κάποιος να πει μάλιστα ότι ευνοούνται και προβάλλονται σκανδαλωδώς. Έχει γεμίσει το youtube από βιντεάκια με χορούς "νεζναμικους" αποσπάσματα της εκπομπής. Έχω χάσει το λογαριασμό στο να μετράω πόσες φορές άκουσα τις νοικοκυρές να λένε για τα "λαγκίρια" που φτιάχνουν όταν γεννιέται ένα μωρό.
    Αν η εκπομπή δεν πήγαινε στα χωριά αυτά θα παραπονιόσασταν ότι επίτηδες σας αγνοούν. Τώρα που πάει και με το παραπάνω μάλιστα, πάλι λέτε.
    Έλεος πιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ξέρω για το Μαλιγκούδη αλλά στην ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ του ΓΚΕΟΡΓΚ ΟΣΤΡΟΓΚΟΡΣΚΙ σίγουρα θα βρεις αυτό το ιστορικό γεγονός!
    http://www.ianos.gr/index.asp?park=bk_item&key=0047779

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε, διυλίζεις τον κόνωπα (Μαλιγκούδης κλπ) και μάλιστα χωρίς λόγο. Είναι γεγονός αδιαμφισβίτητο ότι κατά περιόδους το Ελληνικό Κράτος, αναγνώριζε ή και ενθάρρυνε τη μακεδονική συνείδηση. Αυτό το εκμεταλεύονται δεόντως οι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως εθνικά Μακεδόνες ενθεν και κείθεν για να δείξουν ότι η Ελλάδα αναγνώριζε κάτι άρα ήταν υπαρκτό και "χειροπιαστό". Αν όμως το δούμε ρεαλιστικά (κάτι που δεν κάνουμε ούτε εμείς ούτε οι "άλλοι") θα καταλάβουμε το αυτονόητο. Η Ελλάδα ήθελε να μειώσει τη βουλγαρική επιρροή, να αποβουλγαροποιήσει κατά κάποιν τρόπο το σλαβόφωνο πληθυσμό της Μακεδονίας που δεν είχε ενιαία εθνική συνείδηση. Άλλοι θεωρούσαν εαυτούς Έλληνες, άλλοι Βούλγαρους και άλλοι εθνικά Μακεδόνες. Πόλλοι δε άλλοι, ίσως και η πλειονότητα ειχε ρευστή συνείδηση, ερμαιο των παπάδων, των δασκάλων και των κάθε λογής "καθοδηγητών".
    Σημαντικό μέρος των σλαβόφωνων γηγενών Μακεδόνων ήταν φανατικοί Βούλγαροι ή Βουλγαρίζοντες ή απλά Βουλγαρόφιλοι. Μόνο ένας ανόητος θα το αρνούνταν αυτό το γεγονός. Το ζητούμενο απλά είναι το πλήθος αυτών.
    Η Βουλγαρία σε όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου είχε ανοικτό όχι μπονο το θέμα της αναγνώρισης Βουλγαρικής μειονότητας στην "Ελληνοκρατούμενη Μακεδονία" αλλά και εδαφικές βλέψεις.
    Η Βουλγαρία από την εποχή του Μακεδονικού Αγώνα και σε ολη τη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων και του Μεσοπολέμου ήταν ο πραγματικός "από Βορράν κίνδυνος" (όταν δε μεσολαβούσε κανονικός πόλεμος).
    Φυσικά οι παλινωδίες (επί τω λαϊκοτερο "καραγκιοζιλίκια") του Ελληνικού Κράτους δεν λείπουν σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, κυνηγώντας τους σλαβόφωνους γηγενείς μακεδόνες και αποκαλώντας τους τη μία Βούλγαρους, την άλλη Μακεδόνες, την άλλη Σέρβους, Σλάβους, Έλληνες κλπ... Πότε έτσι και πότε γιουβέτσι ανάλογα με τα συμφέροντα και την εκάστοτε πολιτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. observer1 είπε...

    Είναι γεγονός αδιαμφισβίτητο ότι κατά περιόδους το Ελληνικό Κράτος, αναγνώριζε ή και ενθάρρυνε τη μακεδονική συνείδηση.


    Χα χα χα το αλλο με τον τοτο το ξερεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εσυ από την Έδεσσα, ψαξτο λίγο πριν γελάσεις. Η ημιμάθεια ξέρεις τι είναι. Μιλάμε για το διάστημα από την έναρξη του "μακεδονικού αγώνα" έως και το 1926.
    Βάλε και λίγο το μυαλό σου να δουλέψει και σκέψου και την περίπτωση των Πομάκων για να δεις τις ομοιότητες τις περίπτωσης.
    Τους Πομάκους που η Ελληνική πολιτεία άφησε στα χέρια της Τουρκίας, που με την ανοχή ή και με τη συνενοχή της άφησε να εκτουρκιστούν για να μη θεωρηθούν Βούλγαροι σε καιρούς που η Βουλγαρία διεκδικούσε και τη Θράκη εκτός από τη Μακεδονία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γ.Σ.
    observer 1 δεν διυλίζει κανείς τον κονωπα με το να επισημαίνει εξόφθαλμες ιστορικές και επιστημονικές ανακρίβειες. Ακόμα περιμένω την παραπομπή σε γραπτό του Μαλιγκούδη που να μιλα για μακεδονική γλώσσα στο Βυζάντιο. Όσο για την αναφορά στον Ostrogorsky, είναι και αυτή εντελώς λάθος. Όσον αφορά την νεώτερη και σύγχρονη ιστορία, θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, η διαστρέβλωση πάει και εδώ σύννεφο. Δεν μας έφτανε η χρυσή αυγή με τις ανοησίες της, έχουμε τώρα και την "μακεδονική" της έκδοση να οργιάζει και να προσπαθεί να την φτάσει σε βλακεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρεπει παντως να παραδεχτουμε οτι σε σχεση με την δεκαετια του ΄90 υπαρχει μια μικρη προοδος.
    Δεν εβαλαν στην πλατεια του χωριου πανο που να γραφει: "Η Μακεδονια ειναι ελληνικη"
    η: "Η καρδια της Ελλαδας χτυπα στην Μακεδονια"
    η: "Μακεδονια:Δεν ξερω κ΄εγω ποσες χιλιαδες χρονια ελληνικης ιστοριας"

    Παντως, για να μιλαμε σοβαρα, ειναι γνωστο οτι σε τετοιου ειδους εκπομπες προβαλεται αυτο που θελουν να προβληθει και ακουγεται αυτο που θελουν να ακουστει.
    Θα θυμαστε την λογοκρισια που υπεστη η εκπομπη της Μάγια Τσόκλη στην ΝΕΤ «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα», Μάρτιος 2005 οπου απαγορευτηκε την τελευταια στιγμη η προβολη της λογω αναφορας σε Μακεδονες και μακεδονικη γλωσσα.

    http://www.iospress.gr/paraskinia/paraskinio20050323.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Observer1, αναφέρεσαι σε έθνη λες και είναι πιόνια στα χέρια κάποιων που "δικαιούνται" να τα ετεροπροσδιορίζουν όπως θέλουν, ανάλογα με τα συμφέροντα τους. Γιατί δεν ζητάς να μάθεις πως θα αυτοπροσδιορίζονταν οι ίδιοι οι Πομάκοι εάν ήταν πραγματικά ελεύθεροι να το κάνουν; Εσύ λες ότι οι Έλληνες τους χαρίσανε στους Τούρκους για να μην διεκδικήσουν οι Βούλγαροι ελληνικά εδάφη αλλά δεν τους επιτρέπεται να δηλώνουν ούτε Τούρκοι (βλέπε ακύρωση συλλόγων στην Ξάνθη με επωνυμία "τουρκικά"). Αντιλαμβάνεσαι ότι μιλάς για ανθρώπους και όχι για όροι και λιβάδια; Άλλο τα κράτη και άλλο τα έθνη που ζουν σε αυτά και αυτά τα έθνη δεν είναι μπαλάκια του πινγκ-πονγκ να παίζουνε μερικοί σαν εσένα.
    Όσο για τους Μακεδόνες έχουν επιτέλους εθνικό Κράτος, την Δημοκρατία της Μακεδονίας, και στο εξής οι Μακεδόνες όπου γης δεν θα χρειαστεί να δηλώνουν άλλη εθνότητα για να επιβιώσουν ούτε θα έχουν "ρευστή συνείδηση" τι στιγμή που αναγνωρίζεται παγκοσμίως μακεδονικό έθνος που ήταν σχεδόν άγνωστο στους πολλούς μέχρι το 1991. Το ότι οι περισσότεροι στον κόσμο αγνοούσαν ότι υπάρχει μακεδονικό έθνος, δεν σημαίνει ότι αυτό δεν υπήρχε απο πολύ παλαιότερα. Και υπήρχε και έχει τεράστια ιστορία στα πατρογονικά του εδάφη της Μακεδονίας. Και αυτός είναι ο βασικός λόγος που η Ελλάδα και η Βουλγαρία δεν θέλουν και εμποδίσουν όσο μπορούν την αναγνώριση της Δημοκρατίας της Μακεδονίας και την ένταξη της στην μεγάλη οικογένεια των εθνών στους Διεθνής οργανισμούς. Δεν θα πετύχουν τίποτα φυσικά αυτά τα δυο εχθρικά προς το μακεδονικό έθνος Κράτη: κοντός ψαλμός, αλληλούια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αστειέυεσαι Gence? ΕΣΥ είσαι αυτός που ακυρώνει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Αρνείσαι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του σλαβόφωνου γηγενούς πληθυσμού δεν είχε μακεδονική συνείδηση την εποχή του λεγόμενου "Μακεδονικού Αγώνα? Με ποιό δικαίωμα καταπατάς το δικαίωμα αυτών που αν και συγχωριανοί σου ή και συγγενείς σου, ήταν φανατικά Έλληνες ή Βούλγαροι? Ποιός σου έδωσε το δικαίωμα θέτεις ΕΣΥ "αντικειμενικά" κριτήρια γιαν την υπαγωγή σε ένα έθνος Μακεδονικό ανεξάρτητο από τη θέληση των ιδίων? Εσύ κάνεις τους λαούς πιόνια κι όχι εγώ! εγώ σέβομαι το ατομικό και συλλογικό δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό κι ως εκ τούτου θεωρώ Μακεδόνα όποιον αυτοπροσδιορίζεται έτσι και ως μη Μακεδόνα αυτόν που εθνικά προσδιορίζεται ως κάτι άλλο. ΑΚΟΜΑ κι αν οι δύο παραπάνω τύποι είναι αδέρφια απο κοινό πατέρα και μητέρα.
    Όσο για τους Πομάκους που σήμερα κατά τη μεγάλη τους πλειοψηφεία θεωρούν εαυτούς Τούρκους, ΔΕΝ ήταν έτσι πάντα. ΓΙΝΑΝΕ Τούρκοι χάρη στην πλύση εγκεφάλου της Τουρκίας με την ανοχή και δυστυχώς συχνά με τη συνενοχή του Ελληνικού Κράτους. Γιατί τις εποχές εκείνες θεωρούνταν ότι είχαμε κλείσει τα θλεματα μας με την Τουρκία και μένανε ανοικτά με τη Βουλγαρία που θα χρησιμοποιούσε και τους Πομάκους στη ρητορική της. Περιττό να πούμε ότι οι Πομάκοι το 1920 εκτός από το ότι δεν ξέρανε ότι είναι "Τούρκοι" δε γνωρίζανε ούτε και Τουρκικά.
    Το εξοφρενικό όμως δεν είναι απλά ότι μία μουσοθυλμανική εθνοτική ομάδα, που πολιτιστικά (το γεννετικά εννοείται και είναι εξόφθαλμο) δεν είχαν καμμία απολύτως σχέση με τους Τούρκους, έγιναν Τούρκοι. Το εξοφρενικό είναι ότι όσοι εξ αυτών διατηρούν μιά μη Τουρκική στάση, όσοι προσπαθούν να ορθώσουν μιά φωνή αφύπνησης στον Τουρκισμό, απειλούνται και ξυλοκοπούνται από τους νταβατζήδες της μειονότητας. Ξέρεις τι έχουν υποστεί όσοι Πομάκοι προσπάθησαν να αφυπνήσουν τη φυλή τους από τον Τουρκισμό. Όσοι προσπάθησαν να βγάλουν βιβλία, γραμματική της Πομάκικης γλώσσας, τραγούδια?
    Και το κερασάκι στην τούρτα είναι η στάση του Βινόζιτο. Αυτών των διπρόσωπων υποκριτών, που όχι μόνο στην κατα τ' άλλα πλούσια σε φλυαρία φρασεολογία τους περί εθνικών και γλωσσικών μειονοτήτων αγνοούν επιδεικτικά τους Πομάκους αλλά και φτάνουν στο σημείο να υπερασπίζονται τους νταβατζήδες τους ηγέτες της "τουρκικής μειονότητας" στο ν' αποδείξουν ότι οι Πομάκοι είναι Τούρκοι.
    ΝΤΡΟΠΗ και ΑΙΣΧΟΣ να ξεπουλάνε έναν λαό με τον οποίο όχι μόνο τους συνδέει μιά σχεδόν κοινή γλώσσα αλλά και πάρα πολλά πολιτιστικά στοιχεία. Μόνο και μόνο επειδή έχουν "υπογράψει" στρατηγική συμμαχία διεκδίκησης μειονοτικών δικαιωμάτων με τα τσιράκια της Άγκυρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Tα αντικειμενικά κριτήρια είναι η γλώσσα, η παράδοση, ο πολιτισμός, η μουσική παράδοση, οι χοροί κ.τλ. Οι Μακεδόνες που δηλώνουν η δήλωναν εθνικά Έλληνες η Βούλγαροι το κάνουν γιατί έτσι ΘΕΛΟΥΝ και είναι δικαίωμα τους αλλά δεν μπορούν να λένε ότι η μακεδονική γλώσσα είναι ελληνική η βουλγαρική η το ραϊκο και το πουστσένο είναι ελληνικοί η βουλγαρικοί χοροί. Τα αντικειμενικά αυτά στοιχεία πολιτισμού ανήκουν στους εθνικά Μακεδόνες που ΔΗΛΩΝΟΥΝ Μακεδόνες. Και εγώ μπορεί να δηλώσω ότι είμαι Γάλλος αλλά δεν νομίζω ότι θα πείσω κανέναν αν συνεχίσω να μιλάω μόνο ελληνικά η μακεδονικά και χορεύω συρτάκι, τσάμικο, ζεμπέκικο η ραϊκο. Αυτοί που αντικειμενικά είναι Μακεδόνες αλλά ΘΕΛΟΥΝ να είναι Έλληνες η Βούλγαροι θα πρέπει κάποια στιγμή να αποδεχθούν και τον αντίστοιχο πολιτισμό και γλώσσα του έθνους στο οποίο θεωρούν ότι υπερήφανα ανήκουν.
    Εάν πιστεύεις ότι οι Τούρκοι κατάφεραν να κάνουν πλύση εγκεφάλου στους Πομάκους και σήμερα αυτοί δηλώνουν Τούρκοι και καταδιώκουν τους αδελφούς τους Πομάκους που δεν θέλουν να είναι Τούρκοι, γιατί δεν πιστεύεις ότι το ίδιο έγινε και με εμάς τους Μακεδόνες, που τις περισσότερες φορές οι λεγόμενοι "γκρεκομάνοι" είναι οι χειρότεροι διώκτες των Μακεδόνων;
    Εάν όλοι οι κάτοικοι της Μακεδονίας και της Θράκης πρώτα και της υπόλοιπης Ελλάδας στη συνέχεια (όπου το πρόβλημα δεν είναι τόσο έντονο) δεν μάθουν να ζουν με δημοκρατικά κριτήρια στα πλαίσια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ανεκτικότητας και να θεωρούν ότι κάθε πολιτισμική διαφορετικότητα είναι πλούτος για την ΕΛΛΑΔΑ και ΟΛΟΥΣ τους Έλληνες πολίτες άσχετα σε ποια εθνική η εθνοτική ομάδα ανήκουν και ότι η ελληνικότητα (ως εθνότητα) δεν μπορεί και δεν πρέπει να επιβάλλεται στους Έλληνες πολίτες, αυτά τα προβλήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν και είναι κρίμα για μια χώρα που εδώ και 28 χρόνια ανήκει στην ΕΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και για να γίνω πιο σαφής, παραθέτω απόσπασμα από ανακοίνωση του Βινόζιτο
    http://www.florina.org/news/2008/april18_g.asp

    >>>Στην προσπάθειά τους να αρνηθούν την τουρκική εθνική συνείδηση, της κατά το θρήσκευμα μουσουλμανικής μειονότητας, οι έλληνες ευρωβουλευτές δημιούργησαν (να υποθέσουμε εκ παραδρομής) άλλες δυο εθνικές κοινότητες: εκείνες των Πομάκων και των Ρομά.>>>

    Δηλαδή η τουρκική εθνική συνείδηση είναι δεδομένη και καθολική σύμφωνα με το Ουράνιο Τόξο. Έκανε απογραφή? Τους ρώτησε? Πήγε ποτέ να μιλήσει μαζί με αυτούς που δαρθηκαν επειδή τολμήσανε να πούνε "δεν είμαστε Τούρκοι"? Και η εθνική κοινότητα των Πομάκων (και των μουσουλμάνων ρομά) είναι δημιούργημα των Ελλήνων ευρωβουλευτών!!!!
    Μπορεί εύκολα να κατανοήσει ο κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος ότι στο βωμό της συμμαχίας του Βινόζιτο με τους Τούρκους, οι υπερήφανοι Πομάκοι, με τη γλώσσα και τον αρχέγονο πολιτισμό τους που τόσο μοιάζει με αυτόν των "εθνικά μακεδόνων" αγνοήθηκαν από μιά οργάνωση που υποτίθεται ότι υπερασπίζεται ανθρώπινα δικαιώματα και δη μειονοτικά.

    ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ για τους διπρόσωπους υποκριτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Gence, αντιφάσκεις. Αν δεχθείς "αντικειμενικά" κριτήρια στον προσδιορισμό ενός έθνους, αυτομάτως καταργείς την έννοια του αυτοπροσδιορισμού. Δε γίνεται να τα 'χεις και τα δύο μαζί και να τα χρησιμοποιείς κατά βούληση και κατά περίπτωση (πότε έτσι και πότε γιουβέτσι).
    Συνάμμα τα κριτήρια αυτά (γλώσσα, παράδοση,πολιτισμός, μουσική και χοροί) δεν είναι αντικειμενικά κριτήρια γιατί δεν υπάρχουν σαφή όρια που να διαχωρίζονται κατά έθνος.
    Η γλώσσα για παράδειγμα. Αν σήμερα μπορεί να θεωρηθεί ότι η στανταρτ μακεδονική και η βουλγάρικη έχουν αρκετές διαφορές ώστε να θεωρούνται συγγενικές μεν διαφορετικές δε γλώσσες δε συμβαίνει το ίδιο και με τις ντοπιολαλιές. Για παράδειγμα εσείς λέτε (στην επίσημη) ΜΛΕΚΟ και οι Βούλγαροι ΜΛΙΑΚΟ για το γάλα. Και οι κάτοικοι του Σοχού λένε όμως ΜΛΙΑΚΟ. Είναι Βούλγαροι? Το ίδιο συμβαίνει και με λέξεις όπως ΣΑΚΑΜ/ΙΣΚΑΜ και ΚΑΚΟ/ΚΑΤΟ. Να μην αναφέρω και τις παμπολλες λέξεις με ελληνικές ρίζες που μεταφέρανε οι κάτοικοι του Κιλκίς όταν ξεριζώθηκαν (ΝΑΙ, ξεριζώθηκαν) από τις πατρογονικές εστίες τους και κατέφυγαν στη Βουλγαρία και τη Σερβία (1912-13).
    Όσο για τον πολιτισμό, το λαϊκό πολιτισμό, εκεί είναι που οι διαφορές είναι δυσδιάκριτες και όπου είναι εμφανείς έχουν να κάνουν πολύ περισσότερο με κοινωνικές (βουνίσιοι, πεδινοί, λιμνήσιοι) και γεωγραφικές παρά με εθνικές.
    Δηλαδή, δύο διαφορετικές εθνότητες που συμβιούσαν διπλα δίπλα επηρεάζονταν μεταξύ τους πολύ περισσότερο από δυό ομάδες του ιδίου έθνους (?) που ζούσαν μακριά μεταξύ τους. Με δεδομένο φυσικά ότι εκείνη την εποχή "μακριά" σήμαινε παντελή σχεδόν έλλειψη επικοινωνίας, αφού οι μετακινήσεις περα από το γειτονικό χωριό και την κοντνή πόλη ήταν αδύνατες σχεδόν. Μουσική, χορός, μαγειρική, ένδυση (στοιχεία λαϊκού πολιτισμού) ήταν αυτά που μοιράζονταν και "αντέγραφαν", που αλληλοεπηρέαζαν τις διάφορεςς εθνότητες που ζούσαν κοντά μεταξύ τους. Αυτά τα ίδια στοιχεία τα βρίσκουμε αρκετά διαφοροποιημένα ακόμα και μεταξύ ομοεθνών που όμως ζούσαν σχετικά μακριά μεταξύ τους. Από τότε βέβαια που εφευρέθηκαν κι εξαπλώθηκαν γραμμόφωνα, ραδιόφωνα, τρένα, αυτοκίνητα κλπ, άλλαξαν τα δεδομένα.
    Τα τραγούδια και οι χοροί ΕΠ ΟΥΔΕΝΙ ανήκουν σε κάποιο έθνος. Ανήκουν καταρχήν στο δημιουργό τους και κατ επέκταση σε όσους τα αγαπήσανε, τα τραγουδήσανε, τα χορέψανε και φρόντισαν να τα μεταδόσουν στους απογόνους τους.
    ΦΥΣΙΚΑ και εννοείται ότι οι Τούρκοι έκαναν πλύση εγκεφάλου στους Πομάκους. Τι ερώτηση είναι αυτή? Σύμφωνα με τη συνθήκη της Λωζάνης, δεν δημιουργήθηκαν σχολεία τουρκικά με δασκάλους διορισμένους από την Τουρκία για όλη τη μουσουλμανική μειονότητα? Δε μιλάμε εδώ
    για 1 ή 2 η 5 χρόνια. Ογδόντα τόσα χρόνια είναι αυτά. Με την ανοχή και συχνά τη συνενοχή της Ελλάδας.
    ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ μαζί σου, ότι ανάλογα έπραξε και η Ελλάδα, προσπαθώντας να εξελληνίσει τους Μακεδόνες με ρευστή ή μη ελληνική συνείδηση. Και καταδίωξε όσους δεν συμμορφώθηκαν.
    Και πρωτοστάτησαν "γκρεκομάνοι".

    Εδώ όμως έχουμε το οξύμωρο, το Βινοζίτο να υποστηρίζει αυτούς που κάνουν αυτά που το ίδιο καταδικάζει όταν τα κάνουν οι Έλληνες εναντίον τους.

    Αστείο δεν είναι? (Είναι?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Observer1, άσ' το, μην το παιδεύεις, όταν δεν μπορείς να καταλάβεις απλές έννοιες που στην δυτική Ευρώπη τα μικρά παιδιά του δημοτικού τις αντιλαμβάνονται! Τελικά φαίνεται ότι η Ελληνικότητα είναι αρρώστια και η θεραπεία της είναι δύσκολη και επίπονη.
    Όσο για το Βινοζίτο, εάν πρόσεξες δεν υπάρχει στο blog ούτε λινκ με την ιστοσελίδα του. Αυτό δεν σου λέει τίποτα; Για μένα προσωπικά είναι σαν να μην υπάρχει και δεν ασχολούμαι μαζί του γιατί όντως δεν καταλαβαίνω τι θέλει να πει στον κόσμο, και ειδικά στους Μακεδόνες. Και όχι μόνο εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δηλαδή ρε Gence, τι είναι αυτό που καταλαβαίνει στη Δυτική Ευρώπη κι ένα παιδί και δεν το αντιλαμβάνομαι εγώ? Εμένα μου φαίνεται ότι δεν μπορείς να αντιπαρατεθείς στα λογικά επιχειρήματα μου και υπεκφεύγεις με επιχειρήματ τύπου "η Ελληνικότητα είναι αρρώστια και η θεραπεία της είναι δύσκολη και επίπονη". Που κολάει αυτό?
    Μήπως τελικά "ελληνικότητα" χαρακτηρίζεις οποιαδήποτε άποψη δεν συνάδει με την κοσμοθεωρία σου? Ε τότε ν' αρχίσουμε τη "θεραπεία" λέγοντας "ΝΑΙ σε όλα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Observer1, δεν μπορείς να καταλάβεις τι διαφορά του Κράτους με το Έθνος, ότι δεν υπάρχει "ομογένεια" σε κανένα λαό ενός κράτους, ότι όποιος αυτοπροσδιορίζεται διαφορετικά από την πλειοψηφία του λαου ενός κράτους, δεν είναι λιγότερο "ιθαγενής" από αυτούς και δικαιούται την ιθαγένεια (η υπηκοότητα) του κράτους όπου ζει άσχετα εάν δηλώνει ότι ανήκει σε άλλο έθνος (όχι κράτος), ότι η εθνική η εθνοτική ταυτότητα του πολίτη είναι θέμα συνείδησης και δεν αφορά το κράτος άρα είναι όπως το θρήσκευμα η την πολιτική-κομματική πεποίθηση (αυτά αλλάζουν, όπως θα ξέρεις). Εκείνο που δεν αλλάζει είναι ο τόπος γέννησης, οι γονείς που μας έφεραν στον κόσμο, η εθνική η εθνοτική ομάδα ανθρώπων με την οποία μεγαλώσαμε (που μπορεί να είναι διαφορετική από αυτήν στην οποία γεννηθήκαμε) και μας πέρασε την μητρική γλώσσα και κάποιες παραδοσιακές αξίες. Αυτά δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε αλλά μπορούμε να μην τα αποδεχθούμε κάποια στιγμή της ζωής μας, για διάφορους λόγους: εδώ μπαίνει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού που δεν μπορούμε να αρνηθούμε σε κανέναν, ακόμα και εάν εχθές για παράδειγμα δήλωνε φανατικός Έλληνας (με ανάλογη συμπεριφορά Έλληνα) και σήμερα δηλώνει Μακεδόνας και συμπεριφέρεται σαν Μακεδόνας!
    Η λέξη εθνικό αφορά έθνος που έχει Κράτος ενώ εθνοτικό το έθνος δίχως Κράτος. Εθνικιστικό ξέρεις, φαντάζομαι, τι σημαίνει! Υπάρχουν έθνη δίχως κράτος αλλά δεν υπάρχουν Κράτη δίχως ένα τουλάχιστον έθνος. Η Ελλάδα είναι πολυεθνικό κράτος αλλά δεν το παραδέχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είναι άδικη αυτή η επίθεση στην Κυριακή στο χωριό για δύο λόγους:
    Γιατί είναι μια εκπομπή της ΥΕΝΕΔ, συγνώμη της ΕΤ3 ήθελα να πω, ενός καναλιού που πέφτει χοντρη λογοκρισία.
    Και γιατί είναι μια εκπομπή που έχει προβάλλει τα μακεδονικά χωριά, ήθη και έθιμα, και χωρούς όσο καμία άλλη εκπομπή στην Ελληνική τηλεόραση. Σε βαθμό μάλιστα που κάποιοι κύκλοι εθνικοφρόνων έχουν ενοχληθεί.

    Στη συγκεκριμένη εκπομπή δε γίνεται αναφορά στο αν οι χωροί είναι ή δεν είναι ελληνικοί. Στο κάτω κάτω της γραφής το αν ένας χορός ταξινομείται σαν ελληνικός ή σα μακεδονικός είναι πιάσε το αυγό και κούρεφτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Gence δε στα έχουν μάθει καλά και τα έχεις κάνει αχταρμά:
    α) Ο όρος εθνικός μεταφράζεται σε national και αναφέρεται σε έθνος (nation), έχει δεν έχει έθνος-κράτος (nation-state). Είναι όρος πολιτικός. Οι μη ανήκοντες στο Τουρκικό έθνος Κούρδοι για παράδειγμα αποτελούν το Κουρδικό έθνος κι ας δεν έχουν κράτος.
    β) Ο όρος εθνοτικός που πρόσφατα εμφανίστηκε στο ελληνικό λεξιλόγιο και ο περισσότερος κοσμάκης δεν τον καταλαβαίνει μεταφράζεται ως ethnic και είναι όρος ανθρωπολογικός. Έιναι ανεξάρτητος των εθνών. Για παράδειγμα ένας ανθρωπολόγος θα θεωρούσε τους Κούρδους αστυνομικούς στην Τουρκία και τους αντάρτες του PKK ως ανήκοντες στην ίδια εθνοτική ομάδα (ethnic group) κι ας ανήκουν σε διαφορετικά έθνη (Τουρκικό-Κουρδικό) και ασχέτως με το αν οι πρώτοι μπορεί και να απέρριπταν ακόμα και τον εθνοτικό χαρακτηρισμό τους ως Κούρδοι.
    γ) Ο όρος εθνικιστικός μεταφράζεται σε nationalistic, αναφέρεται σε έθνη (με κρατική υπόσταση ή όχι) και είναι κι αυτός πολιτικός. Ο εθνικισμός (πέραν των αρνητικών συνειρμών που δημιουργεί) ήταν απαραίτητη μαγιά της δημιουργίας εθνικών κρατών - και οι δικοί σας ήρωες Gruev, Sandaski, Delchev κλπ. και οι αντίστοιχοι Έλληνες και οι αντίστοιχοι Τούρκοι - ασχέτως διαφόρων διεθνιστικών τσιτάτων που μπορεί να πετάξανε - ήταν εθνικιστές.
    δ) Ένα έθνος (nation) μπορεί να έχει συσταθεί από μια εθνοτική ομάδα (ethnic group) ή από πολλές. Το Γερμανικό εθνοτικό μοντέλλο εθνικισμού βασίζεται στην ιδέα ταύτισης της εθνοτικής ομάδας και του έθνους. Το Γαλλικό μοντέλλο εθνικισμού βασίζεται στην ιδέα ταύτισης του δημοκρατικού κράτους και του έθνους και είναι από τη φύση του πολυεθνικό. Η σύγκρουση των 2 μοντέλλων έγινε βεβαίως στην Αλσατία και στη Λωρραίνη.
    ε) Ένα έθνος-κράτος μπορεί να είναι μονοεθνικό (uni-national). Από εκεί και πέρα τίποτα πιο φυσιολογικό από το να ζουν κι άλλοι πληθυσμοί μέσα του οπότε το κράτος να είναι πολυεθνοτικό (multiethnic).
    στ) Οι από "μέσα" είναι έθνος-κράτος βάσει μιας εθνοτικής ομάδας - οι μειονότητες είναι εκτός του συστατικού έθνους με τη μεγαλύτερη μειονότητα (Αλβανοί) να προσπαθούν να μετατρέψουν το έθνος-κράτος σε πολυεθνική συνομοσπονδία.
    η) Η Ελλάδα είναι έθνος-κράτος κι αυτή βάσει παραπάνω της μιας εθνοτικής ομάδας - δηλαδή σε αντίθεση με το δικό σας έθνος, το ελληνικό έθνος είναι πολυσυλλεκτικό και περιλαμβάνει και Αρβανίτες και Βλάχους και τους συγγενείς σας που δηλώνουν Έλληνες και τους Γκαγκαούτζους κλπ. Οπότε σαν έθνος είναι πολυεθνοτικό όπως και οι Γάλλοι.
    θ) Για να είναι η Ελλάδα πολυεθνικό (αντί για πολυεθνοτικό) έθνος-κράτος θα έπρεπε να είναι σαν το Βέλγιο ή κάποτε την Τσεχοσλοβακία ένωση δύο διαφορετικών εθνών στην ίδια κρατική οντότητα. Έλα όμως που δεν είναι - δημιουργήθηκε ως κράτος για το Ελληνικό έθνος και μετεξελίσσεται σιγά σιγά σε κράτος των πολιτών του.

    Αντιλαμβάνομαι πως τους του Vinozhito δεν τους πας αλλά τουλάχιστον δείχνουν να έχουν κάποια σχέση με τη βιβλιογραφία περί εθνικισμού κλπ. Ρώτα τους να σου δώσουν να διαβάσεις τουλάχιστον Gellner και το φοιτητή του το Smith.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν εξαρτάται μόνο από αυτά που διαβάζει κάποιος όταν διαμορφώνει άποψη αλλά και από αυτά που καταλαβαίνει όταν τα διαβάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. "Στη συγκεκριμένη εκπομπή δε γίνεται αναφορά στο αν οι χοροί είναι ή δεν είναι ελληνικοί. Στο κάτω κάτω της γραφής το αν ένας χορός ταξινομείται σαν ελληνικός ή σα μακεδονικός είναι πιάσε το αυγό και κούρεφτο."

    Το "κότσαρι" και το "ζεμπέκικο" είναι τουρκικοί χοροί που χορεύονται από Έλληνες και το "συρτάκι" είναι πανευρωπαϊκός χορός που χορεύεται επίσης στην Ελλάδα. Ο "τσάμικος" είναι αλβανο-βαλκανικός χορός των Ελλήνων. Πως σου φαίνεται, ανώνυμε 2:17;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλά Gence εγώ λόγω μπασταρδεμένων (υποσαχάριων) γονιδίων δε διαθέτω το IQ να καταλαβαίνω τι διαβάζω, αλλά για εξήγα μας πως η ξεκάθαρα primordialist ιδεολογία σας (καλά να είναι οι Γερμανοί) έρχεται σε αντίθεση με τις πιο μοντέρνες απόψεις που διατυπώνει ο Πάβλε (που προφανώς τα έχει διαβάσει έτσι όπως τα λέει) και ο Λιθοξόου (που έχει μια πιο μαρξιστική άποψη και ως εκ τούτου διαφωνεί με τον πολύ μοδάτο στους ακαδημαϊκούς κύκλους Άντερσον).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Geheime Staatspolizei, σου είπα, ο καθένας καταλαβαίνει, από αυτά που διαβάζει, ότι μπορεί η ότι θέλει να καταλάβει. Και εγώ, επίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. exete apodeikseis oti ipothikan lekseis- fraseis pou logokrithikan?

    Ti kanete diki protheseon? Sas enoxlei mipos pou i Kiriaki sto Xorio episkeftetai kirios xoria tis Makedonias anadeikniontas ton politismo kai tin koultoura ton anthropon?

    An den ekane aytes tis ekpompes tha bgainate stin a1 tv kai tha katagellate tin stasi tis kratikis tileorasis logo 'ethnikistikis politikis'...

    I Slavo-elliniki ntopiolalia einai kati politimo gia na xrisimopoieite apo akrodeksia stoixeia san esas kai tous VMROeidis....afiste isixous tous katoikous epitelous....

    ΑπάντησηΔιαγραφή